Zbog dolaska umjetne inteligencije u radna okruženja i privatne živote radnika, više od polovice njih spremno je prekvalificirati se kako bi ostali konkurentni na tržištu rada, pokazuje istraživanje u kojem je sudjelovao i portal MojeDelo.com.
Kod Slovenaca taj udio iznosi 35 posto.
Prema anketi, u kojoj je sudjelovalo oko 150.000 ljudi iz 188 zemalja, uključujući 772 Slovenca, gotovo dvije trećine Slovenaca svjesno je da će umjetna inteligencija promijeniti procese rada i da će za to biti potrebna dodatna obuka. Pet posto Slovenaca koji su sudjelovali vjeruje da će im generativna umjetna inteligencija zamijeniti posao. Na poslu iu privatnom životu već ga koristi 30 posto ispitanika, što je deset postotnih bodova manje od svjetskog prosjeka, priopćili su ovog tjedna iz tvrtke Styria digital marketplaces, pod čijim okriljem je portal MojeDelo.com. U istraživanju su, između ostalih, sudjelovali The Stepstone Group i Boston Consulting Group. Sigurnost posla najvažniji je faktor za radnike u istočnoj i južnoj Aziji, posebno za one koji vjeruju da će umjetna inteligencija imati veći utjecaj na njihov rad. Učenje i razvoj zauzimaju prvo mjesto na Bliskom istoku, Sjevernoj Africi i Latinskoj Americi, ističući snažnu želju za prilagodbom, napredovanjem i prekvalifikacijom u promjenjivom okruženju, Prema autorima ankete, Europljanima je sigurnost posla značajno manje važna od ostalih, a najviše žele ravnotežu između profesionalnog i privatnog života. Ovaj prioritet je na vrhu za dobnu skupinu od 31 do 50 godina, mlađi od 30 godina pridaju veću važnost učenju i razvoju vještina, a stariji od 50 godina pridaju važnost tome da budu cijenjeni na poslu i da njihov rad ima smisla. „U odnosu na 2020. godinu, kada smo zaposlenike u Sloveniji posljednji put pitali o vrijednostima na radnom mjestu, sigurnost posla i smislenost posla, kao i osjećaj da su cijenjeni u radnom okruženju, postali su važniji. Učenje i razvijanje vještina, zanimljivost radnih zadataka i financijska stabilnost poslodavca, koji su bili na četvrtom, petom i šestom mjestu u 2020. godini, u 2023. više nisu bili na popisu deset najvažnijih vrijednosti", rekla je Nika Rakonjac, voditeljica strateškog marketinga Styria digital marketplaces. |